czwartek, 14 lutego 2013

Walentynki

Dzisiaj jest szczególny dzień - 14 luty!

Jak każdy wie, dzisiaj są Walentynki!
Każdy obchodzi je na swój sposób, ale niewiele osób wie, jak to święto powstało. 
Osobiście uważam, że jest to interesująca historia.
Jeżeli jesteście naprawdę ciekawi, to zapraszam do jej przeczytania.

15 lutego Rzymianie obchodzili Luperkalia - w ten sposób czcili swoich pogańskich bogów: Junonę, boginię kobiet i małżeństw oraz Fauna, boga natury.
Podczas tego święta każdy młody mężczyzna losował z pudełeczka imię panny. Wybrana przez niego dziewczyna była jego partnerką podczas Luperkalii.
Wraz z nadejściem Chrześcijaństwa datę tego święta zmieniono na 14 lutego. Chrześcijańscy księża zdecydowali się zastąpić pogańskie bóstwa swoim chrześcijańskim bohaterem. Wybrali biskupa Walentego, który żył w Rzymie za panowania Klaudiusza II.
Walenty był więziony za pomoc Chrześcijanom oraz prześladowany przez Klaudiusza II za zakazane wówczas potajemne udzielanie ślubów.
Biskup odmówił zaprzestania głoszenia Chrześcijaństwa. Próbował również nawrócić cesarza.
Rozwścieczony Klaudiusz II wydał nakaz egzekucji Walentego. Miała one miejsce w dniu 14 lutego na Palatynie, gdzie niegdyś stał ołtarz Fauna.
Podczas oczekiwania na egzekucję Walentemu udało się nawrócić na Chrześcijaństwo swojego współwięźnia, Asteriusza oraz córkę Asteriusza.
W przeddzień wydarzenia biskup wysłał córce współwięźnia pożegnalną wiadomość i podpisał ją słowami "Od Twojego Walentego".
Od tamtego czasu wyrażenie to zaczęło symbolizować miłość i uczucia.
Określenia "Dzień Świętego Walentego" w znaczeniu świeckim po raz pierwszy użyto w Anglii w roku 1381.
Tego dnia ludzie wysyłają do swoich ukochanych kartki, a których wyrażają uczucia. Nadawca musi pozostać anonimowy, a zadaniem odbiorcy jest odszyfrowanie od kogo pochodzi kartka.

Mój dzisiejszy dzień można uznać za udany. Dostałam kilka walentynek, dwa lizaki i miałam tylko jedną lekcję - matematykę.
Mam ogromną nadzieję, że Wam też się udał i życzę Wam, by jeszcze jakaś niespodzianka Was dzisiaj miło zaskoczyła!


4 komentarze:

  1. Ja obecnie siedzę domu i nie dostałam walentynki :/
    No, ale i tak uważam ten dzień, za dzień ludzi zakochanych :)
    Wzajemnie życzę Ci jakiejś miłej niespodzianki i szczęśliwego Walentego :D
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo!
      Przepraszam, że tak późno piszę, ale nie miałam czasu - szkoła.
      Całą sobotę miałam zajętą, ponieważ czytałam Harrego Pottera i Insygnie Śmierci.
      Teraz troszkę żałuję, bo mam 7 zadań z matematyki na objętość brył, ale nieważne. Szkoda tylko, że skończyłam wszystkie części tej fantastycznej serii.
      Nawiązuję do tego, ponieważ to zakończenie jakoś mnie tknęło i gdy się dzisiaj przebudziłam spłynęła na mnie myśl. Mianowicie planuję nie robić opowiadania za czasów Huncwotów, tylko Harrego Pottera.
      Jeszcze nic na sto procent nie wiadomo, ale tak na sześćdziesiąt procent będzie Era Pottera :)
      Chciałam Cię poinformować, bo napisałam wcześniej, że Huncwoci, ale może zmienię zdanie.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Chciałam poinformować cię (to tak sztywno brzmi) powiedzieć, a raczej napisać, że zostałaś nominowana do The Versatile Blogger.
    Spokoju nie dalej ludziom, wiem, wiem.
    Zapraszam na:
    http://night--secrets.blogspot.com
    (Wejdź w zakładkę "więcej")
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. 22 year-old Librarian Fianna Candish, hailing from McCreary enjoys watching movies like Tattooed Life (Irezumi ichidai) and Do it yourself. Took a trip to Historic City of Ayutthaya and drives a Legacy. zobacz strone

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy